ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ KEEP FIT

Adho Mukha Svanasana

γυμναστήριο Θεσσαλονίκη KeepFit Yoga

 

Adho Mukha Svanasana

adho = προς τα κάτω
mukha = πρόσωπο
Svana = σκύλος

Εκτείνει τη σπονδυλική στήλη, διατείνει τους οπίσθιους μηριαίους, τους γλουτούς, τις γάμπες, τον μέγα θωρακικό και τον πλατύ ραχιαίο. Ενώ αντίθετα έχουμε ενδυνάμωση στους τρικεφάλους, δελτοειδεις, τετρακεφάλους και στους υποκνημίδιους.

Ωφέλη: Ενδυνάμωση του πάνω κορμού, ενώ εξαιτίας της αναστροφής του σώματος αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος, διεγείρει το νευρικό σύστημα, έτσι έχουμε ενέργεια και ζωτικότητα σε ολόκληρο το σώμα. Βοηθά στην ανακούφηση από τον πονοκέφαλο, την αϋπνία, τον πόνο στην πλάτη, την κόπωση. Βελτιώνει το άσθμα, την πλατυποδία και την ισχιαλγία.
Επίσης μπορεί να βοηθήσει ανακουφίζοντας τον προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και την εμμηνόπαυση.

Πράξη: Από την Balasana (την στάση του παιδιού) ή αλλιώς τη θέση ξεκούρασης, τεντώνω τα χέρια μου μπροστά ανοιχτα στο άνοιγμα των ώμων και τα δαχτυλα ανοιχτά ώστε να έχουμε στη συνέχεια μια καλή βάση. Έπειτα ανεβαζω λεκανη ώστε να έρθω σε θέση “τραπεζάκι” και στην συνέχεια τεντώνω γόνατα, πιέζοντας ελαφρώς τις φτέρνες μου προς το έδαφος. Στην τελική θέση το σχήμα του σώματος μου είναι σαν ένα Λ. Από αυτή την τελική θέση πλέον συγκεντρωνόμαστε μόνο στην αναπνοή μας.

Σημεία κλειδιά: Οι βραχίονες κάνουν μία μικρή έσω στροφή ενώ οι ώμοι είναι μακρυά από τα αυτιά. Το κεφάλι μας χαλαρό και το βέμμα μας είναι στραμμένο προς τον αφαλό. Η σπονδυλική μας στήλη βρίσκετε σε μία ευθεία, ο κόκκυγας είναι στραμμένος προς τον ουρανό.

Προσοχή: Αποφεύγουμε αυτή την στάση όταν αντιμετωπίζουμε το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα, στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης και τέλος αν έχουμε υψηλή αρτηριακή πίεση ή έντονο πονοκέφαλο μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα block ώστε να στηρίζει το κεφάλι.

Namaste

 

copyright 2015 KeepFit γυμναστήριο Θεσσαλονίκης