ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ KEEP FIT

Χριστούγεννα και διατροφικές συμβουλές

Της Ουρανίας Καριοφύλλη: Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την πλέον γιορτινή και λαμπερή εποχή του χρόνου, η οποία είναι συνδεδεμένη με την ξεγνοιασιά, την καλοπέραση και τη διασκέδαση.

Κομμάτι της Χριστουγεννιάτικης απόλαυσης αποτελεί και το γιορτινό τραπέζι. Οι ποικιλοτρόπως μαγειρεμένες γαλοπούλες, οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και κάθε είδους παραδοσιακών γλυκισμάτων θα μας περιτριγυρίσουν όπου και αν αποφασίσουμε να περάσουμε αυτή την εορταστική περίοδο.

γυμναστήριο-Θεσσαλονίκη-keepfit-χριστούγεννα

 

Η διατήρηση του σωματικού βάρους κατά την περίοδο αυτή είναι κάτι που θα απασχολήσει πολλούς από εμάς που είτε δεν θέλουμε να δούμε τη ζυγαριά μας να ανεβαίνει είτε ήδη βρισκόμαστε σε πρόγραμμα διατροφής.

Ωστόσο πάντα υπάρχει τρόπος για να αποφύγει κανείς τις διατροφικές κακοτοπιές και να ικανοποιήσει υγιεινά τις γαστριμαργικές του ορέξεις.

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εορταστική περίοδο πηγάζει κυρίως από την λανθασμένη αντίληψη που έχουμε και το άλλοθι που δίνουμε στον εαυτό μας ότι ‘ Χριστούγεννα είναι ας φάμε’. Γνωρίζοντας όμως ότι κανένα φαγητό και κανένα γλυκό δεν είναι απαγορευμένο και κατά την περίοδο του υπόλοιπου χρόνου, αρκεί όμως να καταναλώνεται στην ποσότητα και με τη συχνότητα που πρέπει στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Αδιαμφισβήτητα η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων οφείλεται στην κατανάλωση γλυκών, που μπορεί να φτάνει και τα 5-6 γλυκίσματα ημερησίως. Ενώ αντίθετα η κατανάλωση ενός ή και δυο γλυκισμάτων την ημέρα σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή δεν είναι ικανά να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους.

μελομακάρονα-υγιεινά-γυμναστηριο-θεσσαλονικη-keepfit

Την καλύτερη επιλογή αποτελούν τα μελομακάρονα σε σύγκριση με τους κουραμπιέδες καθώς έχει υψηλότερη θρεπτική αξία αφού περιέχει ελαιόλαδο αντί βούτυρο και μέλι αντί ζάχαρης.

Η κατανάλωση αλκοόλ τις ημέρες των Χριστουγέννων παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Εσείς όμως προτιμήστε το κόκκινο κρασί, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες αντί για άλλα αλκοολούχα ποτά. Αποφύγετε τις υπερβολές όμως αφού το αλκοόλ αποτελεί σημαντική πηγή θερμίδων (7 θερμίδες/γραμμάριο αλκοόλ).

γυμναστήριο-Θεσσαλονίκη-keepfit-κόκκινο-κρασί

Όσον αφορά το εορταστικό τραπέζι:

  • προτιμήστε το λευκό κρέας κοτόπουλο/γαλοπούλα αφαιρέστε τις πέτσες και το ορατό λίπος από το κρέας.
  • Αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες τηγανητών τροφίμων.
  • Χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο και αποφύγετε τα ζωικά λίπη. Συνοδεύετε όλα τα φαγητά σας με πλούσια σαλάτα λαχανικών και
  • αποφύγετε να τσιμπολογάτε από όλα τα πιάτα του τραπεζιού.

γυμναστήριο-Θεσσαλονίκη-keepfit-χριστούγεννα-στολισμός

Μπορούμε λοιπόν να ζήσουμε τη διατροφική ιδιαιτερότητα αυτής της περιόδου χωρίς ωστόσο να κάνουμε διατροφικές υπερβολές ούτε να χρησιμοποιήσουμε ως άλλοθι την εορταστική περίοδο.

Καλές γιορτές σε όλους!

υ.γ. στο παρακάτω video δείτε έναν όμορφο τρόπο να στολίσετε όμορφα και ανέξοδα το τραπέζι σας για αυτό το ρεβεγιόν!

 

KeepFit γυμναστήριο Θεσσαλονίκη, copyright 2015