ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ KEEP FIT

Καλό Πάσχα και … σωστή όρεξη σε όλους!

It’s Easter not EAT-ster

Η πολυαναμενόμενη και πολυαγαπημένη περίοδος του Πάσχα έφτασε.. Όλοι περιμένουμε την Κυριακή αυτή που το τραπέζι στρώνεται «κόκκινο» και εδέσματα όλων των ειδών περιμένουν να καταναλωθούν.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το τι πρέπει να προσέξουμε τις μέρες αυτές αλλά και όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα για να μην το παρακάνουμε.

easter-table

 

Αρχικά θα ξεκινήσω με την εβδομάδα της νηστείας. Η αλήθεια είναι ότι είναι μια καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση του οργανισμού από τις μεγάλες ποσότητες κρέατος όπως επίσης είναι πολύ  πιθανή η απώλεια βάρους. Συνήθως όμως πέφτουμε σε μια παγίδα η οποία ακούει στο όνομα ΑΜΥΛΟ.

Αφαιρώντας από την διατροφή μας τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, υπάρχει η τάση να τα αντικαθιστούμε συνήθως με αμυλώδη προϊόντα όπως πατάτες, ρύζι, μακαρόνια, λευκό ψωμί. Δεν φτάνει αυτό, τρώμε και μεγαλύτερες ποσότητες προκειμένου να χορτάσουμε. Γιατί συμβαίνει αυτό? Λόγω της πρωτεΐνης που περιέχει το κρέας, με την οποία ο κορεσμός είναι  μεγαλύτερος.

patates

 

Αποτέλεσμα? Όσο περίεργο κι αν ακούγεται βάζουμε λίπος χωρίς να τρώμε λίπος! Οι υδατάνθρακες που περιέχουν τα αμυλώδη τρόφιμα όταν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες αποθηκεύονται σε λίπος. Τα «καλά» λιπαρά απ” την άλλη (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα), βοηθάνε στην αύξηση του μεταβολισμού και κατ΄ επέκταση στις καλύτερες καύσεις στο σώμα. Το κόλπο είναι λοιπόν η αντικατάσταση του κρέατος να γίνεται όχι τόσο με αμυλώδη όσο με φρούτα και λαχανικά. Επίσης όσοι νηστεύουν και από ελαιόλαδο καλό θα ήταν να προμηθευτούν ξηρούς καρπούς ανάλατους και ωμούς (πηγή: ω-3 λιπαρών οξέων).

Για το μεγάλο πάρτυ που ξεκινάει μετά τις 12 το βράδυ του Μ.Σαββάτου δεν θα πω πολλά γιατί τα περισσότερα τα γνωρίζετε ήδη. Μπορεί να γίνω γραφική αλλά είναι σημαντικό να καταναλώνετε αρκετές σαλάτες (πριν το κυρίως γεύμα αν είναι δυνατόν) ώστε να σας φουσκώσει και να περιορίσετε την ποσότητα του κρέατος.

salad

 

Για καλύτερη πέψη προσπαθήστε να αποφύγετε τον συνδυασμό αυγού- μαγειρίτσας. Λίγο υπομονή μέχρι το επόμενο πρωί.. Ένα αυγό με ένα παξιμάδι είναι ένα ιδανικό πρωινό Κυριακής του Πάσχα, αφού μαζί με ένα φρούτο μπορεί να σας κρατήσει μέχρι το μεσημέρι ώστε να αποφύγετε τα ενδιάμεσα «αμαρτωλά» τσιμπολογήματα. Όσο για τον πολυπόθητο οβελία, αφαιρέστε την πέτσα και περιοριστείτε στο γέμισμα ενός και μόνο πιάτου.

Τέλος για όσους θέλουν να κάνουν αιματολογικές εξετάσεις καλό θα ήταν να περιμένουν 7-10 μέρες μετά το Πάσχα, γιατί είναι πολύ πιθανό τα αποτελέσματα να μην είναι αντιπροσωπευτικά, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα δείξουν αυξημένα επίπεδα χοληστερίνης ή/και τριγλυκεριδίων, τα οποία θα οφείλονται στην μεγάλη κατανάλωση λιπαρών.

 

bloodtest

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην μέτρηση ουρικού οξέος, αφού τα νεαρά ζώα που τρώμε στο Πασχαλινό τραπέζι περιέχουν μεγάλες ποσότητες σε πουρίνες, τις ουσίες δηλαδή που το παράγουν. Για τον ίδιο λόγο άτομα με ουρική αρθρίτιδα πολύ πιθανόν να νιώσουν ενοχλήσεις την μέρα αυτή.

Καλό Πάσχα και καλή -και σωστή!- όρεξη σε όλους…

 

copyright 2015 – γυμναστήριο KeepFit Θεσσαλονίκη, Ζωή Παπαδοπούλου