ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ KEEP FIT

Διατροφή για την πρόληψη & την καταπολέμηση των ιώσεων

Της Ουρανίας Καριοφύλλη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

Ο χειμώνας έφτασε, η θερμοκρασία έχει μειωθεί αισθητά κάνοντας έτσι εύφορο το έδαφος για την μετάδοση κρυολογημάτων και ιώσεων που απειλούν την υγεία μας.

gumnastirio-keepfit-thessaloniki-martiou-sickman

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, η μακροχρόνια εφαρμογή καλής διατροφής μας βοηθάει να προλάβουμε αλλά και να θεραπεύσουμε την εμφάνιση ιώσεων.

 

Έχει παρατηρηθεί ότι η μειωμένη ποσότητα νερού και η κακής ποιότητας φαγητό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των αντιστάσεων του ανθρώπινου οργανισμού σε ιώσεις. Επιπλέον, η αύξηση επεξεργασμένων τροφίμων με την προσθήκη συντηρητικών και χημικών έχουν σαν αποτέλεσμα τα τρόφιμα να χάνουν τη θρεπτική τους αξία και να μην προσλαμβάνονται από τον οργανισμό οι απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

 

Τα φυσικά τρόφιμα είναι οι καλύτερες πηγές θρεπτικών συστατικών. Η βιταμίνη C όπου γνωρίζουμε είναι σημαντική για την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, τη βρίσκουμε σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά με μεγαλύτερη συγκέντρωση στο πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, λεμόνι και ακτινίδια.

gimnastirio-keepfit-thessaloniki-oranges

Καταναλώνοντας όμως πολλά φρούτα και λαχανικά προσλαμβάνουμε και ποσότητες βιταμινών Α και Ε που απαιτούνται καθημερινά για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

Προτιμήστε λοιπόν τους φυσικούς χυμούς με ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Προσθέστε λαχανικά στα φαγητά σας και συνοδεύετε τα κυρίως γεύματα σας με πλούσιες σαλάτες.

 

Επιπρόσθετα καταναλώνοντας άπαχα κρεατικά, πουλερικά, προϊόντα ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, όσπρια, άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με σίδηρο και ψευδάργυρο, θρεπτικά συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα για τη εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος .

gimnastirio thessaloniki keepfit martiou nuts

Ιδιαίτερα ευεργετικά είναι επίσης τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα τα οποία βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια ( σαρδέλες, κολιός, πέστροφα, σολομός, σουσάμι).

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι άτομα τα οποία ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτες φτωχές σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά αυξάνουν τον κίνδυνο προσβολής από ιώσεις ή ακόμα και συνέχιση αυστηρής δίαιτας κατά την περίοδο προσβολή μας από κάποιον ιό αυξάνει τον χρόνο ίασης.

gimnastirio-keepfit-thessaloniki-balanced-diet

Τέλος, κατά τη φάση της ανάρρωσης το σώμα μας χρειάζεται περισσότερη ενέργεια η οποία πρέπει να καλύπτεται από ποιοτικά γεύματα ακόμα και αν η όρεξη είναι μειωμένη, όπως συνήθως παρατηρείται. Ο οργανισμός πρέπει να εφοδιαστεί με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για γρήγορη και σωστή ανάρρωση.

 

KeepFit γυμναστήριο Θεσσαλονίκη, 2015 – Ουρανία Καριοφύλλη, Διαιτολόγος – διατροφολόγος